بلاگ

استفاده از وکیل دادگستری در دعاوی چه تاثیری دارد؟

تعداد بسیار زیاد پرونده‌های قضایی و حجم زیاد افرادی که در دادگاه‌ها و مراجع قضایی، در روند رسیدگی به این پرونده‌ها گیر می‌افتند، یک حقیقت غیر قابل انکار است. عدم آگاهی و اطلاع از مقررات و آیین‌نامه‌ها موجب شده تا هزینه‌های زیادی در روند پیچیده رسیدگی به پرونده‌ها، به دوش افراد بیاید. البته با این وجود در بسیاری از موارد نتیجه مورد نظر نیز به دست نمی‌آید. این گونه افراد از تأثیر وکیل دادگستری در دعاوی اطلاعات کمی دارند. شاید اگر این افراد در این موارد به مشورت و کار با وکیل پایه 1 دادگستری تهران تن بدهند، بسیاری از این گرفتاری‌ها اتفاق نیفتد.

متاسفانه برای بسیاری از افراد تبدیل به عادت شده که در بسیاری از مشکلات و پرونده‌های حقوقی‌ از خدمات وکیل استفاده نکرده و حتی خود را از چند ساعت مشاوره با یک وکیل باتجربه نیز محروم می‌کنند که البته این امر همواره به ضرر افراد تمام شده‌ است. این افراد حتی می‌توانند از مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنند اما از این کار هم امتناع می‌کنند.

بیشتر بدانید : بهترین وکیل قم

بنابراین در صورتی که شما هم از جمله افرادی هستید که می‌گویید خودم می‌توانم مسائل حقوقی را با کمی مطالعه و یا با کمک بقیه افراد، حل کنم و کل کارهای قانونی حوزه وکالت را خودم انجام می‌دهم و نیازی به کمک وکیل ندارم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تأثیر وکیل دادگستری در دعاوی

 

ضرورت داشتن وکیل دادگستری در پرونده های قضایی

امروزه به خاطر سختی امور حقوقی، ضرورت داشتن وکیل در فرآیند دادرسی خیلی بیشتر از قبل حس می‌شود. در استان تهران هم که شهری بسیار شلوغ و پر از مشکلات حقوقی است مراجعه به وکیل پایه 1 دادگستری تهران نیاز است. همراهی با افرادی که اطلاعات کاملی از مقررات و روند قضایی محاکم دادگستری دارند، تا حد خیلی زیادی می‌تواند تنش‌های روانی طرفین دعوا را کاهش دهد.

نقش مثبت وکلا در کاستن هزینه‌های مادی و معنوی محاکم انکارناپذیر است. تأثیر وکیل دادگستری در دعاوی آنچنان مشهود است که به هیچ وجه نمی‌توان حضور یک وکیل کارکشته را در روند یک دادرسی پیچیده نادیده گرفت. می‌توان اینطور گفت که وکیل دادگستری طوری بر اجرای صحیح قوانین نظارت کرده که می‌تواند دادرسی بهتری را برای طرفین به دست بیاورد

حق انتخاب وکیل برای کلیه اشخاص و دسترسی به وکلا در اصل ۳۵ قانون اساسی آمده است. اهمیت نقش وکلای دادگستری به اندازه‌ای است که قانون آیین دادرسی کیفری جدید هم حتی برای متهم تحت نظر، حق دسترسی به وکیل را به رسمیت شناخته است. وکیل پایه یک دادگستری خانم باشد یا آقا، فرقی نمی‌کند. همین که کارکشته و کاربلد باشد کافی است تا با خیال راحت به سراغ او بروید. گروه وکلای صبا با داشتن بهترین وکلای دادگستری خانم و آقا خیال شما را از بابت کارهای حقوقی‌تان راحت خواهد کرد.

 

کاهش هزینه‌ های استفاده از وکیل

شاید این فکر به ذهن بسیاری از افراد برسد که استفاده از خدمات وکیل، هزینه زیادی داشته و همین مسئله باعث شده تا تعداد زیادی از افراد نتوانند از خدمات وکیل استفاده کنند. اما مسئله اینگونه نبوده و همراهی یک وکیل باتجربه در بسیاری از موارد می‌تواند کاهش هزینه‌ها را به همراه داشته باشد. همچنین گاهی وکیل پایه یک دادگستری تهران مشاوره رایگان هم می‌دهد که خیال شما را بابت کار خود راحت کند.

دریافت مشاوره حقوقی هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. حتی گاهی بعضی مراکز مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی هم انجام می‌دهند. با کسب مشاوره حقوقی لازم از وکیل، شما قادر خواهید بود با مراجعه به وکیل دادگستری از او بخواهید متن لوایح و دادخواست شما را تنظیم نماید که این امر نیز هزینه‌های شما را  تا حد زیادی کم خواهد کرد.

 

وکیل دادگستری

 

استفاده از خدمات وکیل پایه 1 دادگستری تهران این امکان را برای متقاضی به وجود می‌آورد که اساسی‌ترین گام یک فرآیند دادرسی که همان تقدیم دادخواست و طرح دعوا است را به نحوی صحیح انجام دهد.  لازم به ذکر است که امکان طرح هر دعوا تنها یک بار وجود دارد و اقامه مجدد دعوایی که موضوع، اصحاب و سبب واحدی دارد، در محاکم دادگستری دیگر امکان نخواهد داشت. بنابراین برای هر فرد و در هر پرونده تنها یک بار امکان اقامه دعوا وجود داشته که باید به نحوی درست از آن استفاده شود. از این رو تأثیر وکیل دادگستری در دعاوی بسیار چشمگیر است.

 

قانونمندی بهره مندی از خدمات رایگان وکیل

قانون آیین دادرسی کیفری و مدنی ایران به تبعیت از قوانین سایر کشورهای دنیا برای طرفین دعوایی که توان مالی لازم برای استخدام وکیل را ندارند، طرح‌هایی را برای امکان استفاده از وکالت تسخیری و همچنین معاضدت‌های قضایی پیش‌بینی کرده‌است. بنابراین به صورت کاملا رایگان می توان از خدمات وکیل دادگستری استفاده کرد. یک وکیل خوب در تهران می‌تواند به صورت رایگان هم بعضی مشاوره‌ها را به موکل خود بدهد. پس انجام به‌موقع اقدامات قضایی و پیشبرد درست مسیر دادرسی به صورت کاملا منصفانه، جز در سایه حضور وکلای صادق و امین امکان‌پذیر نخواهدبود.

 

ضرورت بهره مندی از وکیل در حوزه ملک و املاک  

دعاوی ملکی به دلیل ارزش روزافزون ملک در کشور ما، از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. با توجه به این نکته که هر پرونده در دادگاه‌ها تنها یک‌بار قابلیت رسیدگی و طرح دارد و پس از رسیدگی اولیه، اعتبار امر مختومه را پیدا خواهد کرد، بسیار مهم است که جریان پرونده خود را به چه نحو به پیش ببریم. با اعتماد به وکیل پایه 1 دادگستری تهران می‌توانید پرونده قضایی خود را با اطمینان پیش ببرید.

وکیل خوب دادگستری

 

شایان ذکر است که بسیاری از موضوعات ملکی و اختلافات این حوزه، دارای چندین راه حل حقوقی و فرایند رسیدگی هستند. با انتخاب و مشورت با یک وکیل املاک، می‌توانید بهترین راه کار و مسیر حقوقی را انتخاب کنید. قضات دادگاه‌ها تنها در موضوعی که شما درخواست کرده‌اید، تکلیف رسیدگی به پرونده را خواهند داشت و در صورتی که شما موضوع دعوا و یا شکایت و یا خواسته خود را اشتباه انتخاب کنید، بعد از صرف هزینه‌های فراوان، وقت و انرژی بسیار، متاسفانه با قرار رد روبرو خواهید شد.

این موضوع، از مسائل بسیار حساس در طرح دعوی حقوقی است که حتی بسیاری از وکلای متبحر دادگستری نیز زمان زیادی را برای تمرکز بر انتخاب عنوان خواسته و موضوع دعوا قرار می‌دهند. اصطلاحات و الفاظ در دنیای حقوق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هر عبارت تعبیر خاص خود را خواهد داشت. تمام این موضوعات و موارد ذکر شده تاکیدی بر استفاده از کمک یک وکیل ملکی است. بهترین وکیل دادگستری تهران می‌تواند یک وکیل ملکی باشد که با مراجعه به آن می‌توانید خیال خود را بابت حل مشکلات ملکی راحت کنید.

 

مزایای استفاده از وکیل در نگاه کلان

اگرچه تأثیر وکیل دادگستری در دعاوی غیرقابل انکار است و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، بینش، تخصص و آگاهی کاملی دارند، اما در میان هزاران وکیل خوب و درستکار، شاید افرادی نیز باشند که با عملکرد نادرست خودشان این حرفه و شغل را زیر سوال ببرند که البته قانونگذار نیز راهکارهای درستی برای شکایت از این متخلفین پیش بینی کرده‌ است.

دیدگاه و نگاه یک وکیل باتجربه به مسائل و معضلات حقوقی بسیار متفاوت است. بسیاری از موضوعات حقوقی که شاید از نظر شما کلیه جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده‌باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور کارکشته، ممکن است دچار تغییرات اساسی شود. بنابراین همیشه به دنبال کسب مشاوره و یا تنظیم مسایل حقوقی خود توسط یک وکیل متخصص باشید.  یک وکیل پایه 1 دادگستری تهران با تخصص لازم، دلسوزانه می‌تواند مشکلات شما را حل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *