بلاگ

وکیل پایه یک دادگستری تهران

وکیل پایه 1 دادگستری تهران

وکیل پایه یک دادگستری تهران

وکیل پایه یک دادگستری تهران کسی است که شما می‌توانید در نهایت آرامش و اطمینان برای گرفتن مشاوره و راهنمایی سراغ او بروید. وقتی مشکل حقوقی برایمان پیش می‌آید، با انواعی از مشکلات مختلف مواجه می‌شویم؛ از پیچیدگی‌های کار اداری گرفته تا مواجهه با تعداد زیادی اصطلاح سخت که تا به حال نشنیده‌ایم و صرف زمان بسیار؛ همه این موارد به علاوه نداشتن تخصص و حوصله لازم برای این امور، مراجعه به یک وکیل پایه یک که متخصص در کار وکالت است را امری ضروری نشان می‌دهد.

این مقاله را برای آشنایی بیشتر شما با مفهوم وکیل پایه یک دادگستری، بیان ویژگی‌های یک وکیل کارکشته و ضرورت مراجعه به وکیل پایه یک ترتیب داده‌ایم. امیدواریم مطالعه آن برای شما سودمند باشد.

 

ترازوی وکالت

 

چرا به وکیل نیاز داریم؟

بارها شده که افراد در زندگی خود به وکیل پایه 1 دادگستری تهران و یا مشاوره حقوقی نیاز پیدا کنند. این فرد تا زمانی که مشکل پرونده شما حل نشود دست از همکاری و کمک به شما برنمی دارد. همراهی یک وکیل خوب در تهران که تجربه کافی دارد و آشنا با راهکارهای حقوقی و رویه دادگاه‌ها است، می‌تواند کمک بسیار زیادی به حل مشکلات حقوقی شما کند. در حقیقت به راحتی می‌توان گفت با واگذاری  پرونده به یک وکیل کارکشته، به نوعی در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده‌اید.

ناآگاهی که بسیاری از افراد نسبت به روند حقوقی پرونده‌های قضایی دارند، موجب می‌شود تا ضرورت حضور یک وکیل، بیش از پیش مشخص شود. گفته شده که بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی از مقررات و روند دادگاه، حتی در صورت مُحِق بودن در پرونده، موفق به احقاق حق خودشان نشده‌اند.

بنابراین میزان زیادی از احتمال موفقیت در یک پرونده، بستگی به استخدام یک وکیل کارکشته دادگستری خواهد داشت. وکیل کسی است که مسیر شما را برای موفقیت در پرونده‌های مختلف حقوقی هموار می‌کند. یک وکیل کارکشته، با توجه به تجربه و تخصصی که دارد، به شما برای رفع مشکل پرونده‌تان کمک کرده و تا زمانی که به موفقیت دست پیدا نکردید، پرونده شما را رها نخواهد کرد.  شماره وکیل پایه یک دادگستری را می‌توانید از مراکز و سایت‌های مختلف وکالت به دست بیاورید.

انتخاب وکیل باتجربه که آشنا به زیر و بَم‌ آیین‌نامه‌ها و مقررات قضایی و حقوقی باشد، موجب می‌شود تا در زمانی کوتاه و به ساده‌ترین راه ممکن، راهکار مناسبی برای حل و فصل پرونده شما پیدا شود. مثلا برای حل مشکلات خانوادگی استخدام وکیل پایه یک دادگستری تهران خانواده به شما کمک می‌کند تا در هزینه و زمان خودتان صرفه‌جویی کرده و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. حتما می پرسید وکیل پایه یک دادگستری تهران چه کسی است و چه فرقی با بقیه وکلا دارد.

وکیل دادگستری

 

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری که در تهران با نام وکیل پایه یک دادگستری تهران شناخته می‌شود، کسی است که بعد از قبولی در آزمون کارآموزی کانون وکلای دادگستری، دوره کارآموزی وکالت را با موفقیت گذرانده و سپس در انتهای دوره کارآموزی، در آزمون اختبار کانون وکلا شرکت کرده و قبول می‌شود. بعد از گذراندن تمام این مراحل، یک وکیل می‌تواند پروانه وکالت پایه یک دادگستری را از کانون وکلا دریافت کند. وکیل پایه یک در مناطق مختلف تهران وجود دارد مثل وکیل پایه یک دادگستری تهرانپارس ، وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران، وکیل پایه یک دادگستری جنوب تهران و… . لیست وکلای پایه یک دادگستری تهران را می‌توان از سایت های مختلف دادگستری پیدا کرد.

اگر بخواهیم به صورت مفصل توضیح دهیم، باید بگوییم اشخاصی که رشته تحصیلی آنها حقوق، فقه و حقوق و یا دروس حوزوی بوده، می‌توانند وارد حرفه وکالت شوند. به این ترتیب که ابتدا بایستی آزمون وکالت را که توسط نهادهای مختلفی مانند کانون وکلای دادگستری صورت می‌گیرد، با موفقیت پشت سر بگذرانند.

بعد از قبولی در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری، از طرف کانون وکلا، پروانه‌ای تحت عنوان پروانه کارآموزی به فرد اعطا می‌شود. کارآموز کانون وکلا دادگستری باید مدتی را به آموزش حرفه وکالت، زیر نظر کانون وکلا بگذراند که به این دوره زمانی، دوره کارآموزی گفته می‌شود.

با سپری‌ شدن دوره کارآموزی و در حالی که کارآموز وکالت، کلیه وظایف کارآموزی را کاملا انجام داده، وی می‌تواند در آزمون نهایی کانون وکلا شرکت کند. نام این آزمون که آزمون اختبار است، در دو رده کتبی و شفاهی برگزار شده و کارآموزانی که در آن قبول شوند، موفق به اخذ پروانه وکالت پایه 1 دادگستری می‌شوند و به این ترتیب در شهر تهران به عنوان وکیل پایه 1 دادگستری تهران شناخته می‌شوند. گروه وکلای صبا با داشتن بهترین وکلای پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف یاری‌رسان موکلان خود می‌باشد.

 

وکیل پایه 1

 

وکیل پایه یک دادگستری چه وظایفی دارد؟

ماده 76 آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، مصوب سال 1400، وظایف وکیل پایه یک دادگستری را مشخص کرده‌ است. به موجب این ماده، وظایف اساسی وکیل فوق به این شرح است:

  • وکیل پایه یک دادگستری تهران بایستی قبل از طرح دعوا برای موکل خود و بعد از آن در تمامی مراحل دادرسی، برای ایجاد سازش بین طرفین پرونده کوشش کند.
  • وکیل وظیفه دارد متن وکالت نامه و قرارداد مالی با موکل را به طور شفاف و دقیق منعقد کرده و نسخه‌ای از وکالت‌نامه را به موکل بدهد.
  • وکیل باید در قبال اسنادی که از موکل دریافت می‌کند، به موکل رسید بدهد.
  • وکیل پایه یک دادگستری تهران نباید بیش از چیزی که توافق شده، از موکل وجه، مال یا سند دیگری را بگیرد.
  • او وظیفه دارد بعد از امضای قرارداد وکالت، مواردی مانند دادخواست، شکواییه و لوایح مرتبط با پرونده حقوقی موکل را تنظیم کند، همچنین باید در جلسات دادگاه حاضر شده و عدم حضور او تنها در موارد عذر موجه پذیرفته خواهدبود و همچنین باید پرونده قضایی موکل را در حدود متعارف، پیگیری کند.

 

وکیل پایه 1 دادگستری تهران

 

  • به عنوان آخرین وظیفه، وکیل پایه یک دادگستری تهران، باید تمامی ابلاغیه‌های مرتبط با پرونده قضایی موکل به ویژه رای صادره را در موعد قانونی، دریافت و مشاهده نموده و همینطور به موکل نیز اطلاع دهد.

 

چرا بررسی پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری اهمیت دارد؟  

وکیلی که تجربه زیادی در پیگیری پرونده‌های قضایی دارد، برای پذیرش پرونده، نخست جلسه‌ای را به همراه موکل تشکیل می‌دهد و درباره جزئیات پرونده با او صحبت کرده و اسناد و مدارک مرتبط با پرونده را به منظور بررسی بهتر پرونده، جمع آوری می‌کند. وکیل پایه یک دادگستری تهران کسی است که به موکل از نتیجه احتمالی پرونده اطلاع می‌دهد و میزان موفقیت پرونده مشخص می‌کند.

وکیل خوب در تهران بعد از مطالعه دقیق پرونده، نواقص مربوط به اسناد و مدارک موجود در پرونده را تعیین کرده و به موکل به منظور تکمیل مدارک و ادله، مشاوره می‌دهد. همچنین وکیل درباره جزئیات پرونده مانند زمان احتمالی پیگیری پرونده، رویه دادگاه‌ها، هزینه‌های دادرسی، حق الوکاله وکیل و …، موکل را راهنمایی می‌کند.

معرفی انواع وکیل دادگستری  

با توجه به وجود تخصص‌های مختلف در امر وکالت، در حال حاضر هشت نوع وکیل دادگستری در ایران وجود دارد که تعدادی از آنها به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تهران شناخته می‌شوند، انواع وکیل عبارتند از:

وکیل انتخابی

وکیل انتخابی وکیلی است که موکلین می‌توانند در صورت احتیاج به وکیل، خودشان او را انتخاب کرده و بعد از تنظیم قرارداد وکالت، او را برای دفاع و پیگیری حقوق خودشان به عنوان نایب مشخص کنند.

وکیل معاضدتی

در صورتی که یک فرد برای دفاع از حقوق خودش در دادگاه، به وکیل نیاز داشته‌ باشد، ولی امکان مالی مناسبی برای این کار نداشته باشد، برای او از طرف دادگاه یا با تشخیص کمیسیون معاضدت کانون وکلا، وکیلی به صورت رایگان انتخاب می‌شود که به عنوان وکیل معاضدتی شناخته می‌شود که این می‌تواند وکیل پایه یک دادگستری تهران باشد.  همچنین این وکیل می‌تواند یک وکیل پایه یک دادگستری تهران خانم باشد.

 

وکیل دادگستری تهران

 

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری وکیلی است که دادگاه از بین وکلای دادگستری، او را برای امر وکالت و دفاع از پرونده شخصی که در دعاوی کیفری مانند مواد مخدر یا سرقت و … به وکیل نیاز دارد، ولی توانایی مالی ندارد، انتخاب می‌کند. گفتنی است انتخاب این وکیل هم به صورت رایگان خواهد بود.

وکیل سازمانی

وکیل سازمانی وکیلی است که در مراجع قضایی از حقوق کارکنان دولتی دفاع می‌کند. یک وکیل در تهران هم می تواند در این دسته قرار بگیرد.

وکیل اتفاقی

اگر فردی تحصیل کرده رشته حقوق بوده، ولی در حرفه وکالت شاغل نیست و بخواهد برای حل مشکل حقوقی یا کیفری یکی از بستگان نزدیک خودش، قبول امر وکالت کند، می‌تواند از طرف کانون وکلا تنها برای همین پرونده، پروانه وکالت موردی اخذ کرده و پس از گذراندن روند قانونی و پرداخت هزینه، به این امر اقدام کند.به این وکیل وکیل اتفاقی می‌گویند .

وکیل کارآموز

وکیلی که در زمان کارآموزی با نظارت وکیل سرپرست به وکالت می‌پردازد، وکیل کارآموز است. وکیل پایه 1 دادگستری تهران می‌تواند یک وکیل سرپرست باشد.

وکیل قوه قضاییه

کلیه اشخاصی که در رابطه با اجرای ماده ۱۸۷ قانون پنج ساله سوم توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور از مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و مشاورین حقوقی پروانه وکالت گرفته‌اند، وکیل قوه قضا‌ییه هستند .

وکیل حمایتی

وکلای قضایی که در اجرای قانون حمایت قضایی و یا قانون سپاه از دفتر حمایت قضایی پروانه دریافت کرده‌اند، به عنوان وکیل ایثارگران و بسیجیان در مراجع قضایی قبول وکالت می‌کنند که به او وکیل حمایتی گفته می‌شود .

وکیل پایه یک دادگستری

 

بهترین وکیل دادگستری تهران چه ویژگی هایی دارد؟

قطعا برای اینکه هر وکیلی به یک وکیل موفق و مورد اطمینان تبدیل شود، باید ویژگی‌هایی را در خودش پرورش دهد. وجود این مسائل به حفظ و تقویت جایگاه او و همچنین جلب نظر موکلین، کمک زیادی خواهد کرد. ویژگی های بهترین وکیل پایه 1 دادگستری تهران به شرح زیر است:

. ارتباط عمومی خوب

این شخص کسی است که در جلسه دادگاه با ارائه اسناد و مستندات کافی از موکل خودش دفاع می‌کند. انجام این کار بدون داشتن مهارت‌ ارتباطی مناسب (شامل مهارت‌ کلامی و نوشتاری) ممکن نیست.

توان صحبت‌ کردن تاثیرگذار، یکی از توانمندی‌های لازم برای تبدیل‌شدن یک فرد به یک وکیل خوب است. از طرفی به دلیل اینکه جمع‌آوری مستندات و اسناد برای دفاع از موکل، باید پیش از حضور در دادگاه صورت بگیرد، وکیل باید حتما مهارت‌های نوشتاری قوی هم داشته‌ باشد.

. قضاوت درست

از جمله کارهای مهم بهترین وکیل دادگستری تهران، جمع‌آوری اطلاعات مختلف و نتیجه‌گیری مناسب و مطابق با آن‌ها است. بعضی از پرونده‌های قضایی ساده نبوده و به همین دلیل ممکن است در پرونده‌های سخت و سنگین، وکیل مجبور شود تا با استفاده از اطلاعات کم و مبهم، به نتیجه‌گیری اولیه و جمع‌بندی برسد.

وکیل خوب باید وقایع را پیش‌بینی کرده و احتمال اتفاق وقایع مختلف را بدهد و براساس آنها جنبه‌های مثبت و منفی پرونده را به گونه‌ای تحلیل کند که در نهایت، رضایت موکل جلب شود.

. تحلیل مناسب از مسئله

از جمله ویژگی‌های حیاتی یک وکیل خوب در تهران، برخورداری از توانایی تحلیل مشکلات و تفکر نقادانه است. در این راستا وکیل بایستی تحلیل مناسبی از حوادث داشته‌ باشد و رویکردی نقادانه را برای رسیدگی به پرونده در پیش بگیرد.

. صبر زیاد

هر وکیل پایه 1 دادگستری تهران برای  اینکه تبدیل به یک وکیل خبره شود، به صبر و حوصله زیاد نیاز دارد. درون‌مایه حرفه وکالت، صبر و تلاش است؛ زیرا وکیل دادگستری باید با افراد مختلفی ارتباط داشته باشد و با مسائلی سخت و بحرانی روبرو شود؛ بنابراین لازمه موفقیت در وکالت، داشتن صبر زیاد است.

 

وکیل خوب

 

. خلاقیت

داشتن مهارت ارتباطی به همراه  توانایی پژوهش و تفکر نقادانه خوب است، ولی کافی نیست. به همین منظور برای ارائه دفاعیات مناسب در دادگاه، یک وکیل حقوقی با کمی خلاقیت در چاشنی کار خود در نهایت مسیر کلی پرونده را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

. توانایی صحبت در جمع

معرفی پرونده و دفاع از موکل در جلسه دادگاه را  وکیل انجام می‌دهد؛ پس نمی‌توان لزوم داشتن مهارت سخنرانی در جمع را برای یک وکیل خبره فراموش کرد. توجه کنید که مدل رفتار یک وکیل خوب در هنگام سخنرانی در دادگاه، اثر بسیاری روی قاضی پرونده و بقیه افراد حاضر در دادگاه خواهد داشت.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران خانواده وکیلی است که در زمینه حل اختلافات خانوادگی تبحر دارد. او باید قبل از برگزاری جلسه دادگاه، مدارک لازم را به صورت کامل جمع‌آوری کرده و مسائل آن‌ را با موکل خودش در میان می‌گذارد. برای اینکه یک وکیل بتواند با اعتماد به نفس کافی در صحن دادگاه از موکلش دفاع کند، باید قبل از حضور در دادگاه چندین بار دفاعیات خود را مرور کند و درباره پاسخ‌های احتمالی تحقیق داشته باشد. دانستن تکنیک‌های سخنرانی، فن بیان و زبان بدن می‌تواند به وکلا کمک کند تا در دادگاه تاثیر بیشتری داشته باشند.

. مدیریت

دور از واقعیت نیست اگر بگوییم وکیل بدون داشتن مهارت‌ رهبری نمی‌تواند در شغل خودش موفق شود. بهترین وکیل دادگستری تهران، ضمن داشتن مهارت دفاع از موکل، باید در زمینه مهارت‌ مدیریتی هم سطح بالایی داشته‌ باشد.

. تصمیم‌ گیری

دفاع وکیل پایه 1 دادگستری تهران از موکل مطابق با اطلاعات و فهم او از رویدادهای مختلفی که در گذشته اتفاق افتاده، انجام می‌شود. مهارت‌های مربوط به تصمیم‌گیری، مجموعه‌ای از توانمندی‌ها هستند که وکیل را قادر به تحلیل وقایع کرده و امکان داشتن قضاوت صحیح را ایجاد می‌کند

. قاطعیت

یک ویژگی خیلی مهم برای وکلای خبره، بهره‌مندی از قاطعیت است. قاطعیت به وکیل این امکان را می‌دهد که تا زمان رسیدن به موفقیت در پرونده، از تلاش دست نکشد.

. دانستن قوانین و آیین نامه ها

یکی از مسائل بسیار پراهمیت، علمی است که وکیل از راه تحصیل در دانشگاه و مطالعات و تجربه عملی به دست آورده و در روند پرونده از آن استفاده می‌کند.

 

چکش عدالت قاضی

 

. سلامت روان

در کنار تخصص و رعایت اصول اخلاقی (مثل امانت‌داری) که برای موفقیت در وکالت، بسیار مهم هستند، یک وکیل موفق، از تعادل و ثبات روانی برخوردار است. این ویژگی از آن جهت مهم است که می‌تواند تضمین‌کننده عملکرد حرفه‌ای او در دادگاه و کنار آمدن با وقایع پیش‌بینی نشده در مسیر پرونده باشد.

. شخصیت مستقل

وکیل پایه 1 دادگستری تهران ، شخصیت مستقلی دارد و نظرات و علایق دیگران  روی کار او تأثیری نخواهدداشت. دغدغه یک وکیل خبره کسب رضایت موکل و تلاش برای گرفتن حق قانونی او است؛ حتی اگر در مسیر احقاق این حق، نیاز باشد برخلاف نظرات و تمایلات شخصی خود، کاری کند.

. داشتن اعتماد به ‌نفس

با وجود اینکه افزایش اعتماد به ‌نفس به گذشت زمان و کوشش بسیار، نیازمند است، ولی یک وکیل برای عالی‌شدن، باید برای آن تلاش کنید. وقتی یک وکیل با داشتن اعتمادبه‌نفس از پرونده موکل خودش دفاع می‌کند، جای تردیدی برای دادگاه باقی نمی‌گذارد و رضایت موکل  را هم جلب می‌کند.

. انتظار فشار زیاد

حرفه وکالت، مسیر ساده‌ای ندارد. وقتی به عنوان وکیل آغاز به کار می‌کنید، باید منتظر حجم زیادی از کار و فشار مضاعف باشید. دقیقا همین جا ست که مهارت حفظ آرامش و تمرکز می‌تواند به یک وکیل کمک کند تا در کارش موفق باشد.

. توجه به جزئیات

وکیل خبره همواره با پرونده‌های سنگین و مستندات مهمی کار می‌کند. توانایی توجه به اطلاعات جزئی از میان پرونده‌ها، نقش مهمی را در پیشرفت پرونده ایفا می‌کند. بعضی از اوقات باید وکیل آنقدر در جزئیات یک پرونده توجه کند تا بتواند شواهد موردنیاز را برای دفاع از موکل خودش پیدا کند.

ریزبینی و دقت به جزئیات به قدری باید برای یک وکیل مهم باشد که حتی یک کلمه یا پاراگراف کوتاه را هم از نقطه نظر خودش، جا نیندازد. گاهی اوقات همین دقت زیاد می‌تواند سرنوشت یک پرونده را به صورت کلی عوض کند.

. هوش عاطفی بالا

وکیل پایه 1 دادگستری تهران باید موکل خود را به درستی درک کند؛ برای انجام این کار، داشتن هوش عاطفی زیاد نیاز است. این مهارت باید تقویت شود تا وکیل بتواند به درستی با موکلش ارتباط برقرار کرده و به حرف های او گوش دهد. در یک بازار رقابتی، وکلایی توانایی جذب افراد بیشتری را دارند که ارتباط مناسبی با همکاران و مراجعین خودشان داشته باشند.

وکیل باید اطلاعات حقوقی و قضایی مورد نیاز افراد را در اختیار آنها قرار داده، متن قراردادهای حقوقی را مکتوب کند و نظارت بر روند عقد را صورت دهد. احتمالا دسته‌ای از وکلا که به خوبی همه این کارها را انجام می‌دهند، وکلای پایه یک هستند که در تهران با عنوان وکیل پایه 1 دادگستری تهران شناخته می‌شوند.

 

چکش وکیل پایه یک

 

کانون وکلای دادگستری چه کانونی است؟

کانون وکلای دادگستری یک نهاد مستقل و غیردولتی در همه کشورها است. این کانون در سال 1331 در ایران توسط لایحه‌ای تشکیل شد. وظیفه این کانون  حمایت و نظارت بر امور وکلای دادگستری است. اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران از 26 کانون در استان‌های مختلف تشکیل شده است. کانون وکلای دادگستری مرکز مهم‌ترین کانون وکلا در ایران است. این کانون بیشتر از 20 هزار نفر عضو دارد. در برخی از مناطق که کانون وکلا وجود ندارد وکلای آن منطقه باید تا قبل از تشکیل این کانون تحت فرمان مقررات کانون وکلای مرکز کار کنند.

نحوه محاسبه حق الوکاله وکیل

دستمزد وکیل پایه یک دادگستری تهران با توجه به نوع پرونده، مختلف خواهد بود که تفصیل آن اینگونه است:

دعاوی مالی

دعاوی مالی مانند دعاوی چک، سفته و بیشتر دعاوی ملکی که میزان حق ‌الوکاله وکیل مطابق با ارزش مال مورد دعوا محاسبه می‌شود. برای تعیین حق‌الوکاله دعوای مالی، عواملی مانند توافق بین وکیل و موکل، شرایط دعوا، سختی یا آسانی و همچنین میزان رفت و آمد وکیل برای رسیدگی به پرونده دخالت دارد.

براساس عرف وکلا، حق‌‌الوکاله وکیل پایه 1 دادگستری تهران برای دعاوی مالی غالبا از ۱۰ درصد ارزش خواسته مالی شروع می‌‌شود؛ ولی با این وجود ممکن است این مقدار با توجه به شرایط، بیشتر یا کمتر شود .

دعاوی کیفری

عرف خاصی در تعیین میزان حق‌‌الوکاله وکیل در دعاوی کیفری، حاکم نبوده و این مسئله بیشتر براساس دعوی، وضعیت طرفین، روند دادرسی، حجم پرونده و … مشخص می‌شود. در حقیقت حق‌الوکاله وکیل در هر مرحله از دادرسی به صورت جداگانه حساب و دریافت می‌شود. همچنین برای مسائل دیگری مانند تجدیدنظر، فرجام‌‌خواهی، اعاده دادرسی، اعمال ماده ۴۷۷ و اجرای حکم، حق‌الوکاله جدا تعیین می‌شود.

 

نکته جالب استخدام بهترین وکیل خانواده در تهران

احتمالا بسیاری از افراد با این تصور که استخدام وکیل پایه 1 دادگستری تهران، هزینه مالی زیادی برای آنها دارد، از انتخاب و مشاوره با یک وکیل حاذق منصرف می‌شوند. اما با کمی تحقیق می‌توان به این نتیجه رسید که این تفکر کاملا اشتباه بوده و شما می‌توانید با استفاده از تخصص یک وکیل کارکشته خانواده، نه تنها در پرونده خود موفق شوید، بلکه به لحاظ مالی هم صرفه‌جویی داشته‌ باشید.

دریافت مشاوره حقوقی از وکیل هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. حتی بعضی وکلای پایه یک دادگستری تهران، مشاوره حقوقی تلفنی رایگان هم دارند. همچنین علاوه بر کسب مشاوره حقوقی، شما می‌توانید با مراجعه به وکیل دادگستری از او درخواست کنید متن لوایح و دادخواست شما را تنظیم کند که این امر نیز هزینه‌های شما را  تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

استفاده از خدمات بهترین وکیل خانواده در تهران ، این امکان را به شما می‌دهد که یک قدم اساسی در روند و فرآیند دادرسی که همان تقدیم دادخواست و طرح دعوا است را به درستی انجام دهید. توجه کنید شما تنها یک بار می‌توانید طرح دعوا کنید و اقامه مجدد دعوایی که موضوع، اصحاب و سبب واحدی دارد، در محاکم دادگستری ممکن نخواهدبود؛ بنابراین باید تلاش کنید تا از همین فرصت یک بار به درستی استفاده کنید.

 

بهترین وکیل پایه 1 دادگستری

 

وکیل پایه یک دادگستری با مشاور‌ حقوقی  چه فرقی دارد؟

وکیل کسی است که کار اصلی او رسیدگی و پیگیری پرونده حقوقی موکلین خودش در محاکم قضایی و اداری است؛ اما مشاور با بررسی وضعیت و شرایط پرونده و با لحاظ مقررات و آیین‌نامه‌ها، به ارائه پیشنهاداتی در قالب توصیه‌های حقوقی می‌پردازد و راهکارهای حقوقی را ارائه می‌دهد .

 

تفاوت وکیل پایه 1 دادگستری تهران و وکیل پایه دو  

قطعا تا به حال عبارات وکیل پایه یک و وکیل پایه دو دادگستری، زیاد به گوشتان خورده، ولی آیا با تفاوت این دو آشنایی دارید؟ مثلا وکیل پایه 1 دادگستری تهران می‌تواند بدون محدودیت وکالت کلیه پرونده‌های حقوقی و کیفری را بپذیرد، ولی وکیل پایه دو دادگستری این امکان را نداشته و با محدودیت پذیرش وکالت روبرو است.

در واقع وکیل پایه دو فقط می‌تواند پرونده‌های محاکم کیفری که به جرائم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، شلاق و جزای نقدی همراه هستند و پرونده‌های حقوقی مربوط به پرونده‌‌های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و خواسته‌‌های غیرمالی به جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب، قبول وکالت کنند .اسامی وکلای تهران را می‌توان با مراجعه به سایت های مختلف و دفاتر وکالت پیدا کرد.

 

وکیل پایه یک کانون وکلا چه فرقی با وکیل قوه قضاییه دارد؟

به صورت کلی، دو نهاد کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه هر ساله در کشور ما، آزمون وکالت را برگزاری می‌کنند. پذیرفته‌شدگان در هرکدام از دو این آزمون باید بعد از قبولی، براساس قوانین نهاد مربوطه، دوره کارآموزی خود را با موفقیت طی کرده و پس از شرکت در آزمون نهایی، پروانه وکالت خود را دریافت کنند.

کسی که در آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت کرده، قبول شده و دوره کارآموزی وکالت را هم با موفقیت پشت سر گذاشته و در نهایت در آزمون نهایی وکالت هم حد نصاب نمره را کسب نموده و پروانه وکالت را کسب کرده، به عنوان وکیل قوه قضاییه شناخته می‌شود؛ در نقطه مقابل کسی که تمامی این موارد را زیر نظر کانون وکلا پشت سر می‌گذارد، وکیل پایه یک دادگستری نام می‌گیرد.

 

وکیل خوب در تهران

 

وکیل پایه یک دادگستری با وکیل کارآموز چه فرقی دارد؟

شاید در زمان برخورد با مسائل حقوقی، یکی از نام‌هایی که زیاد به گوشتان بخورد، عبارت وکیل کارآموز باشد. باید بدانید که وکیل پایه یک دادگستری و وکیل کارآموز، تفاوت‌هایی با هم دارند. تفاوت‌هایی مانند موارد زیر: وکیل کارآموز، کسی است که در آزمون کارآموزی کانون وکلای دادگستری پذیرفته شده و پروانه کارآموزی دریافت نموده‌است.

این فرد، با وجود اینکه می‌تواند وکالت برخی از پرونده‌های حقوقی را بر عهده بگیرد و عرفا وکیل محسوب می‌شود، ولی در واقع کارآموز وکالت محسوب شده و تا پیش از پذیرش در آزمون نهایی وکالت کانون وکلا یعنی آزمون اختبار، وکیل پایه یک دادگستری به حساب نمی‌آید و در نتیجه حدود اختیارات او از حدود اختیارات وکیل پایه یک دادگستری تهران کمتر است.

در طرف دیگر، وکیل پایه یک دادگستری، وکیلی است که دوره کارآموزی را با موفقیت پشت سر گذاشته و در آزمون نهایی وکالت کانون وکلا را هم که همان آزمون اختبار است، قبول شده و در آخر، موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک دادگستری از کانون وکلا شده‌است.

 

5 دیدگاه در “وکیل پایه یک دادگستری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *